Çok Fazla Niasin Almak Göz ve Karaciğer Sorunlarına Neden Olabilir



Birçoğumuz için vitaminler ve takviyeler günlük sağlık rejimlerimizin bir parçasıdır. Sonuçta, uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmeye çalışırken doğru besinleri almak çok önemlidir. Bununla birlikte, araştırmalar, niasin gibi belirli vitaminlerin çok fazla alınmasının potansiyel olarak zararlı yan etkilere sahip olabileceğini göstermektedir.

Niasin nedir?

Niasin, B3 vitamini olarak da adlandırılan B grubu vitaminlerin bir parçasıdır. Sinir sistemi işlevinde ve metabolizmasında rol oynar, yediğimiz yiyecekleri enerjiye dönüştürmemize yardımcı olur, ayrıca hücrelerimizin işlev görmesine ve gelişmesine yardımcı olur.

Niasin ayrıca gösterildi kalp sağlığı için güçlü bir besindir. Aslında, doktorlar bazen yüksek kolesterol ile mücadele eden insanlara yardımcı olmak için statinlerin yanı sıra niasin takviyeleri de yazacaktır. Bu nedenle, niasin takviyeleri genellikle kalp iyileştirici faydaları olduğu için lanse edilir ve çoğu onlarla kendi kendine tedaviyi seçer. Ancak bu pek akıllıca bir hareket olmayabilir.

Çok Fazla Niasinin Etkileri

Ne yazık ki, o kadar çok niasin almak mümkündür ki, besin aslında vücudunuz için toksik hale gelir. Yetişkin kadınlar için önerilen miktar günde 14 miligramdır (mg). Bununla birlikte, popüler takviyeler genellikle tek bir dozda 500 mg’a kadar içerir.

İçinde bir çalışmaMount Sinai New York Göz ve Kulak Revirinden bir doktor ekibi, ani görme kaybı şikayeti ile kendilerine gelen 61 yaşındaki bir adamı tedavi ediyorlardı. İlk göz muayenesi, neredeyse yasal olarak kör olduğunu gösterdi. Hasta doktorlara yüksek kolesterolü de dahil olmak üzere tıbbi geçmişini anlattı, ancak başlangıçta onları tedavi etmek için kendi reçetesiyle niasin aldığını söylemedi. Doktorları aldığı takviyelerin kapsamlı listesi hakkında bilgilendirdikten sonra, doktorlar hastanın birkaç ay boyunca günde yaklaşık üç ila altı gram niasin tükettiği sonucuna vardılar ve bunun onun göz sorunlarına neden olduğunu varsaydılar.

Tıbbi ekip, niasinin neden olduğu hücresel hasarı doğrulamak için hastanın retinasının görüntülerini aldı ve niasinin neden olduğu makülopati adı verilen nadir bir toksik reaksiyonu teşhis edebildiler. Bu durumda, retinanın merkezindeki küçük alan olan makulada sıvı birikir ve gözde şişmeye ve sonuç olarak bulanık görmeye neden olur. Neyse ki ekip, vitamin kullanımının kesilmesinin bu etkiyi tersine çevirdiğini ve hastanın görüşünü iyileştirdiğini buldu.

Yüksek dozlarda niasin, diğer olumsuz sağlık sonuçlarıyla da ilişkilendirilmiştir. Takviyeden günde 1.000 mg almak baş ağrısına, baş dönmesine, düşük tansiyona, yüksek kan şekerine, mide bulantısına, kalp yanmasına ve mide ağrısına neden olabilir. Bundan daha yüksek dozlar daha ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. kas hasarımide ülseri ve hatta karaciğer zedelenmesi.

Niasin temel bir besin olduğundan, takviye almıyor olsanız bile ondan yeterince aldığınızdan emin olmak isteyeceksiniz. Bunu yapmak için diyetinizde kümes hayvanları, balık, avokado, yer fıstığı, mantar, kahverengi pirinç ve tam buğday ürünleri gibi yiyeceklerin bulunduğundan emin olun.

Başka bir hatırlatma olarak, takviyeler normal ilaçlar kadar düzenli olmasa da, aldığınız herhangi bir vitamin hakkında doktorunuzla konuşmanız çok önemlidir. Bir şeyin fazlası her zaman daha iyi değildir ve belirli besin düzeylerini güvenli bir sınırda tutmak, onlardan yeterince almak kadar önemlidir.


Kaynak : https://www.womansworld.com/posts/eyes/niacin-vitamin-may-cause-vision-liver-damage

Yorum yapın

SMM Panel