Onun PTSD’si ve Onunla Yaşama Mücadelem

Denedim eski hayatıma biraz benzemek: Kitap üzerinde çalıştım, yeni bir araştırma projesi başlattım, bir iş teklif edildi ve kısaca ikimizi de Philadelphia’ya taşımayı düşündüm. Çalışmadığım zamanlarda randevular aldım ve telefonlara geri döndüm: terapistler, doktorlar, insan kaynakları, sigorta şirketleri, iş arkadaşları, aile ve arkadaşlar. Jason, yüzündeki yara izleri kaybolurken her hafta terapiye gitmeye devam etti. Ama uykusuzluk onu hırpalıyordu – kabuslar ve aşırı uyanıklık geceleri onu uyanık tutuyordu ve gündüz saatlerinin çoğunu televizyon izleyerek ve oturma odasındaki kanepede uykuya dalıp çıkarak geçiriyordu. Yemek teslimatlarını planladım ve çamaşırları kabartma ve katlama bölümüne bıraktım. Amazon’da karartma perdeleri ve beyaz gürültü makineleri aradım. Savaştım ve savaştım.

Sonra kaçtım.

Dayağın birinci yıldönümünde, Los Angeles’ta bir ihbar gezisindeydim. İkinci yıl dönümünde, yeni araştırma projesi üzerinde çalışmak üzere yoldaydım.

Uzaktayken, umutsuzca kendim için bir şeyler – herhangi bir şey – hissetmeye çalıştım. Finlandiya, Helsinki’de, Kuzeyli sosyal hizmet uzmanlarının bir konferansında konuşmak için, 190 derecelik bir duman saunasında oturdum ve sonra, Baltık Denizi’ndeki buzda bir deliğe, başımın üstünde, çıplak ayakla ve çoğunlukla çıplak bir şekilde dışarı çıktım. donmaya yakın siyah suda, bir, iki, üç kez.

2016 yılında 147 gün yollardaydım. 2017’de 97 gün gitmiştim.

Konuşma anlaşmaları ve araştırma hibeleriyle kazandığım paraya ihtiyacımız vardı. Ancak tüm seyahatimin maddi olarak gerekli olduğunu iddia etmek ikiyüzlülük olur. PTSD girdabından uzay ve zaman istedim. ben aranan ayrılmam gerektiği kadar ayrılmak.

Aralık 2017’de, birlikte seyahat etmeyi denemeye karar verdik. Saldırılardan önce macera ortağıydık – 1930’lardan kalma cazibe merkezlerini ziyaret ederek, 20. Rota’da yüzlerce kilometre yol kat ettik: taşlaşmış yaratıklar müzesini eleyerek, Howe Mağaraları’nda mağaracılık yaparak, yol kenarındaki favori bir çizburger seçmeye çalışarak. Adirondack’ları gezdik ve Sacandaga rezervuarında yüzdük. Ben arabadan gözcülük ederken, o 19. yüzyıldan kalma çökmekte olan otellerin fotoğrafını çekmek için güvenlik çitinin altına girdi.

O duyguyu yeniden yakalamaya çalışmak istedik. Annemin 75. doğum günü için yedi günlük Montana gezisi için yataklı bir arabada iki gidiş-dönüş bileti almak için tüm Amtrak puanlarımı kullandık. Teorik olarak mükemmeldi: Kendimize ait küçük bir akvaryum, ülke çapında yavaş bir hızla seyahat ediyor. Okuyacağımızı, kağıt oynayacağımızı hayal ettim. Küçük bir elektrikli su ısıtıcısı aldım, böylece dünya pencerelerin önünden geçerken çay yapabiliriz.